: The Bodyguard

“Godt timet” efter Whitney Houstons tragiske død kommer succesfilmen og tåreperseren, der udkom for 20 år siden, nu på Blu-ray, med Houston i storform og Costner på god rutine. Til tider spændende, men ganske formelorienteret og spækket med klicher og håbløs dialog.

Publiceret 15/05/2012 - 10:49
The Bodyguard

Historien om den unge popstjerne Rachel Marron er som skabt for den unge, gudsbenådede sangfugl Whitney Houston. Som en slags biografi bliver vi vidne til Marrons vej mod stjernerne og medaljens bagside. En af bagsiderne er maniske fans, som sender hende billeder og dødstrusler, trusler der tages så alvorligt, at super-livvagten, tidligere Secret Service-agent Frank Farmer (Kevin Costner) får jobbet med at beskytte divaen.

Jovist, vi skal ærligt indrømme, at The Bodyguard har sine stunder; samspillet mellem Houston og Costner er godt, og lejlighedsvis er den faktisk spændende. Men selve plottet er nærmest absurd, karaktererne er stereotype, mange af replikkerne fremtvinger opgivende latter, og plottet er fuld af huller og usandsynligheder. Selv om forholdet mellem superstjernen og livvagten oser af klicher, så lader vi os dog indimellem rive med – og hold fast, hvor hun kan synge! Et morsomt gensyn fra vores ungdoms tid, men denne thriller bør helst hvile i fred.

Desværre er der ikke lagt mange ressourcer i selve udgivelsen. Billedkvaliteten er lejlighedsvis dårlig, specielt i de mange mørke scener, og lydsporet mangler punch, hvilket bliver særlig fremtrædende i musiknumrene. Bonusmaterialet byder en helt fin bag-om-filmen af ældre dato, med interview af instruktør, Costner og Houston samt musikvideo og trailer.

The Bodyguard

• Release: 27. marts 2012
  • Instruktion: Mick Jackson