annonse
annonse
Teknologi-brands er verdens mest værdifulde

Branchenyt

Ny liste over de 100 mest værdifulde brands i verden. To teknologifirmaer besætter henholdsvis første- og andenpladsen.

annonse

Apple og Google er igen verdens to mest værdifulde brands på konsulentfirmaet Interbrands årlige liste over verdens 100 mest kendte varemærker. Blandt de ti mest værdifulde brands finder vi yderligere fire teknologivirksomheder – Microsoft, IBM, Samsung og Amazon – hvilket efterlader blot fire pladser blandt top 10-varemærkerne til firmaer fra andre brancher end elektronikbranchen, nemlig Coca-Cola, Toyota, General Electric og MacDonald’s.

Ifølge Interbrand er Apples varemærke nu 170 millioner amerikanske dollars værd, mens Google værdisættes til 120 millioner dollars. Det svarer til stigninger på henholdsvis 43 og 12 procent i forhold til 2014.

Microsoft er nu på fjerdepladsen med en værdi på godt 67 millioner dollars foran IBM, som var sidste års fjerdeplads.

Læs også:

Øl, high-end og hornmusik

Hvad der var gammelt, er nu nyt.

Besøg hos Samsung Sound Lab

Når man står over for at skulle købe en soundbar eller højttaler i den billige ende, er forventningerne til lydkvaliteten sjældent ret høje. Men hvorfor nøjes, hvis man kan presse citronen og alligevel få fuld valuta for pengene?

Borg'en er landet

Soloprojekt fra en af Eropas største højttalerbagmand - og med støtte fra legendariske Ken Ishiwata.

Dansk hi-fi indtager München

En tur gennem messehallerne på den tyske high-end-messe er som en spadsertur i velkendte omgivelser.

Dykkerkamera fra Panasonic

Hele 31 meter skal det kunne dykke, det lille robustkamera Lumix FT7.

Lad din iPhone blive hjemme

Vi har prøvet Apple Watch, som nu fås med egen mobilforbindelse.

Underfundig grammofon

Selv om Pro-Jects nye pladespiller går under navnet Yellow Submarine, kan den dog ikke spille under vand.

Se lige den Focal-højttaler!

De massive Utopia Evo koster over en million og bruger elektromagnetisme til at booste bassen.

Opgradér højttalerne med indbygget forstærker

System Audio har lavet en ganske smart løsning med en forstærker, som monteres inde i højttalerne.

Ortofon fejrer 100 år

Century er et passende navn til den nye high-end-pickup, som markerer 100-året for Ortofon.

Marantz fejrer Ken Ishiwata

I 40 har Ken Ishiwata været Marantz’ mest vitale konstruktør, og det skal selvfølgelig fejres med jubilæumsprodukter.

Dynaudio fornyer Confidence-højttalerne

Den gamle højttalerserie er historie, og en ny generation er på vej med radikale løsninger.

annonse
annonse
annonse
annonse
-

Lyd & Billede

Som læser har du kun ret til at benytte indholdet på lydogbillede.dk til personlige og ikke-kommercielle formål. Du kan downloade, linke til og udskrive indhold fra lydogbillede.dk til private og ikke-kommercielle formål, forudsat at du henviser til kilden og respekterer eventuelle rettighedsangivelser og/eller -forbehold. Du må ikke bruge indhold til andre formål eller på andre måder end dem, der udtrykkeligt er tilladt.