annonse
annonse

Branchenyt

Ny liste over de 100 mest værdifulde brands i verden. To teknologifirmaer besætter henholdsvis første- og andenpladsen.

annonse

Apple og Google er igen verdens to mest værdifulde brands på konsulentfirmaet Interbrands årlige liste over verdens 100 mest kendte varemærker. Blandt de ti mest værdifulde brands finder vi yderligere fire teknologivirksomheder – Microsoft, IBM, Samsung og Amazon – hvilket efterlader blot fire pladser blandt top 10-varemærkerne til firmaer fra andre brancher end elektronikbranchen, nemlig Coca-Cola, Toyota, General Electric og MacDonald’s.

Ifølge Interbrand er Apples varemærke nu 170 millioner amerikanske dollars værd, mens Google værdisættes til 120 millioner dollars. Det svarer til stigninger på henholdsvis 43 og 12 procent i forhold til 2014.

Microsoft er nu på fjerdepladsen med en værdi på godt 67 millioner dollars foran IBM, som var sidste års fjerdeplads.

Læs også:

Sumiko fornyer pickup-sortimentet

En pladespiller uden pickup er som en fisk uden finner. Kontakten med underlaget er afgørende for ydelsen.

Ny serie fra Q Acoustics

Q Acoustics' 3000-serie har arvet teknologi fra den vindende topmodel - og fået et "i" på bagsmækken.

Hjemmebio på 12 kvadratmeter

Hvor der er hjerterum, er der husrum, siger man. Og hvor der er husrum, er der også plads til en hjemmebiograf!

Trådløse sportshørepropper fra Supra

De kevlarforstærkede Nero-X kan tåle hårde træningspas.

Ruark satser på multirum

Med Spotify og Tidal integreret er den lækre MRx fra engelsk Ruark et attraktivt alternativ til de mange trådløse højttalere derude.

LittleZoe dæmper støjen

Her er en forstærker, vi ikke har set før, med en unik løsning på et problem.

Samsung

Samsung lancerer et bredt spektrum af spændende tv’er i 2018, og den avancerede QLED-serie udvides med flere nye modeller.

LG

LG er blevet synonym med kontrastrige OLED-skærme, og sydkoreanerne lancerer et væld af nye modeller i 2018.

Sony

Sony byder på et spændende tv-sortiment lige fra billige LCD-skærme til fuldt spækkede OLED-skærme.

Philips

Philips’ modelsortiment for 2018 domineres af OLED og Ambilight, og de første skærme er allerede ude på butikshylderne!

Panasonic

Japansk Panasonic tilbyder både OLED og LCD i en række prisklasser, og fokus ligger som sædvanlig på at opnå den bedst mulige billedkvalitet.

TCL

Hold øje med kineserne! TCL vil udfordre de etablerede producenter med fuldt spækkede LCD-skærme til gunstige priser.

annonse
annonse
annonse
annonse
-

Lyd & Billede

Som læser har du kun ret til at benytte indholdet på lydogbillede.dk til personlige og ikke-kommercielle formål. Du kan downloade, linke til og udskrive indhold fra lydogbillede.dk til private og ikke-kommercielle formål, forudsat at du henviser til kilden og respekterer eventuelle rettighedsangivelser og/eller -forbehold. Du må ikke bruge indhold til andre formål eller på andre måder end dem, der udtrykkeligt er tilladt.