Hvis du var i live i midten af 1990’erne, har du uden tvivl stiftet bekendtskab med Tamagotchi, der var et virtuelt kæledyr. Tamagotchien “levede” på en skærm i et nøgleringslegetøj, og ejeren skulle døgnet rundt sørge for, at det virtuelle kræ havde det godt. Hvis man glemte at give den regelmæssig pleje, sygnede den hen og døde i løbet af få timer.
Nu har fastfood-kæden KFC fået et pludseligt hit med deres egen uofficielle kopi af Tamagotchien. Eduardochi, som legetøjet hedder, er et kyllingelår i plastic med en utydelig sort-hvid LCD-skærm, ganske som på originalen. Med fire knapper (33 procent flere knapper end på originalen) kan man sørge for det virtuelle kyllingelårs velbefindende.
Eduardochi er på det seneste blevet solgt til kunderne i de spanske afdelinger af KFC for €4. Ud over at være mindre helbredsbelastende end alle kædens øvrige produkter har den også været en sund investering. På eBay sælges kyllinge-legetøjet nu for mere end 10 gange indkøbsprisen. Og det er uden ekstra fritter.
Kilde: Gizmodo