TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Porsche Taycan

Test: Porsche Taycan – Taycan bryder lydmuren

Den foreløbig mest prisgunstige helelektriske Porsche hedder Taycan 4S. Den starter på 973.000 kroner, mens du må op i 1.448.000 kroner for Turbo-versionen og 1.786.000 kroner for Turbo S. Og det bliver endnu dyrere, når der skal monteres ekstraudstyr.

Tallene siger lidt om, hvor heftig bilen er: Acceleration fra 0 til 100 km/t på ned til 2,8 sekunder (Turbo S), en tophastighed på 250-260 km/t, op til 270 kW ladekraft, og du kan oplade til 100 kilometer på kun fem minutter. Det er en Porsche, hvad havde du regnet med?

Læs også: Vælg imellem Bose og Burmester

Det er dog underholdningsdelen, vi koncentrerer os om her, og for 14.000 kroner ekstra kan du vælge et lydanlæg fra Bose. Men det skal du ikke, for hvis du først skal have en Porsche, så er kun det fedeste godt nok. Og så skal du i stedet betale 61.000 kroner for et surround-anlæg fra Burmester!

Så får du 1455 watt forstærkereffekt fordelt på 21 individuelt styrede højttalere, inklusive en 10 tommers aktiv subwoofer i bagagerummet med 400 watt klasse D-forstærker.

Diskanterne er af typen Air Motion Transformer (AMT), der ligner bånddiskanter og ofte fejlagtigt omtales som sådan (også af os). Anlægget er lavet til at spille korrekt og med lav forvrængning selv ved høj volumen.

2020 Tesla Model X Porsche Mission E Concept Interior

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *