: Den bestøvlede kat 3D

I en spin-off fra Shrek-filmene følger vi med missekatten (Antonio Banderas) i hans jagt på lykke, heltestatus og Klumpe Dumpe – men vi lader os ikke charmere!

Publiceret 05/08/2012 - 00:00
Den bestøvlede kat 3D

Den bestøvlede kat havner i dårligt selskab, bliver narret af en veldrejet mis og forsøger at redde dagen. Dette spin-off fra Shrek-filmene er lejlighedsvis charmerende, men kun halvvejs underholdende.

Allerede i den anden film om den rare grønne trold Shrek blev vi bekendt med bifiguren Den bestøvlede kat, og nu har den fyrige fægtekat med den silkebløde stemme altså fået sin egen film. Vi møder Den bestøvlede kat, idet han forlader sin kære landsby i skam efter at have hjulpet det rådne æg Klumpe Dumpe. Nu vil han renses, men møder uventet opposition i den foxy kat Kitty Fløjlspote (Salma Hayek).

Filmen vil garanteret falde (meget) i de allermindstes smag – her er der næsten nonstop action og hæsblæsende scener med en god dosis slapstick-humor – men desværre mangler den både sjæl og retning. Efter en times tid begynder den at løbe tør for ideer, og vi keder os sammen med Mis og hans brogede forsamling. Sære og saftige biroller giver lejlighedsvis nyt glimt af liv, ikke mindst det frastødende ægtepar er en fryd, men Den bestøvlede kat burde nok have holdt sig til birollernes verden. Tre stjerner!

Billedkvaliteten, i passende 3D, er meget tilfredsstillende. 3D er med til at give filmen tiltrængt dybde, og du får også en del stik-ud-af-skærmen oplevelser. Lydsporet (7.1 Dolby TrueHD) er der absolut intet at udsætte på – superbt! Bonusmaterialet byder på en mængde minidokumentarer og spil for de mindste, men det mest interessante er den grundige bag-om-filmen The Animator’s Corner og de udeladte scener.

Den bestøvlede kat 3D

• Release: 20. juni 2012
  • Instruktion: Chris Miller