: Madagaskar 3: Efterlyst I Hele Europa

Tredje runde med vores venner fra zoo’en i Central Park er en flot familiefilm med gode slapsticks og detaljerig animation, men den løber desværre tom mod slutningen.

Publiceret 17/03/2013 - 11:38
Madagaskar 3:  Efterlyst I Hele Europa

Løven Alex, som sammen med sine venner giraffen Melman, flodhesten Gloria og zebraen Marty rømmede fra New York Zoo til Madagaskar, tager os tilbage til storbymiljøet – denne gang er de på rundrejse i Europa. Da Alex bliver ramt af akut hjemve, lægger de en plan for at komme tilbage til New York, men vejen er lang og broget og går via et omrejsende cirkus Europa rundt.

Madagascar-trilogien er en serie, som i meget høj grad hviler på, at de morsomme replikker sidder og fænger både børn og voksne; på det plan lykkes tredje film rigtig godt. Her er der mængder af slapsticks, masser af ironi og gode doser charme. Drevne komikere som Ben Stiller, Chris Rock og Sacha Baron Cohen borger for kvaliteten og leverer også denne gang varen. Animationen er mere detaljerig end nogensinde, specielt godt er det lykkedes med scenerne i Monte Carlo; dog er Dreamworks fortsat et godt stykke efter Disney/Pixar.

Historien er simpel, og det er komikken, der driver det hele fremad, med komiske højdepunkter, når de herligt overdrevne pingviner træder til. Den sidste halve time får alvor over sig, og fokuserer på livet og stuntsene i cirkusset. Her har historien ikke nok krudt til at fastholde interessen, og det føles, som om man løb tør for ideer.

En særdeles vellykket 3D-film med effektiv brug af 3D-mediets styrker, som giver en vældig dybde i billedet samt omfattende brug af pop-ud-af-skærmen. Morsomt og vellavet. Lydsporet er også rigtig godt, men mangler lidt smæk i bassen. Det omfattende bonusmateriale byder bl.a. på kommentarspor, interviews med instruktør, animatorer og skuespillere, udeladte scener, spil og musik.

Madagaskar 3: Efterlyst I Hele Europa

• Release: 12. december 2012
  • Instruktion: Eric Darnell