: Magic Mike

Hjerteknuseren Channing Tatum har vist nok brugt sine egne erfaringer til at producere og spille hovedrollen i denne film om et mandligt strippermiljø i Florida. Heldigvis har han fået en erfaren instruktør med sig i Oscar-vinderen Steven Soderbergh (Traffic).

Publiceret 15/03/2013 - 11:36
Magic Mike

Magic Mike handler om den 19 år gamle Adam (Pettyfer), som flytter ind hos sin søster, efter at han mister et stipendium, og knokler for at beholde jobbet. Adams tilværelse bliver fuldstændig vendt på hovedet, da han en dag møder Mike (Tatum), en professionel stripper på stripklubben Xquisite, som bliver drevet af den særdeles ambitiøse Dallas (Matthew McConaughey). Imidlertid viser det sig, at livet som stripper ikke bare er en dans på roser.

Soderbergh er som sædvanlig dygtig til at beskrive karakterer og de miljøer, de færdes i, på en indsigtsfuld og nuanceret måde. Netop det har nok gjort Magic Mike til en langt bedre film, end man kunne have forventet. Foruden de nødvendige og temperamentsfulde stripscener er filmen ret nedtonet og formidler både persongalleriet og konflikterne på udmærket vis. Ikke lige overbevisende fra alle skuespillerne, men McConaughey imponerer i sin rolle som “stripperfar”. En film, som pigerne vil kunne lide, og som sikkert vil overraske mange skeptiske mænd. Fire stjerner.

Det er en film, som bestemt burde være belyst med ekstramateriale – meget skuffende, at BD’en kommer uden. På den anden side har udgivelsen et bundsolidt lydspor og et rigtig godt billede.

Magic Mike

• Release: 9. januar 2013