BMW kalder CE 02 for en eParkourer og beskriver den som adræt, praktisk, robust og skåret ind til benet, når det gælder design.
MC-versionen af BMW CE 02 vejer 132 kg og har en maksimal ydelse på 11 kW (15 hestekræfter) med et drejningsmoment på 55 Nm. BMW oplyser, at den accelererer 0-50 km/t på 3 sekunder, mens tophastigheden er 95 km/t.
Knallertvarianten vejer 119 kg og har en maksimal effekt på 4 kW (5 hk) med et drejningsmoment på 55 Nm. Den er begrænset til en hastighed på 45 km/t, hvilket betyder, at den kan køres af folk med et AM-kørekort eller et almindeligt bilkørekort.
Op til 90 km på en opladning
4 kW-versionen har én batteripakke med en maksimal kapacitet på 1,96 kWh, mens 11 kW-versionen har en dobbelt batteripakke med en maksimal kapacitet på 3,92 kWh. Batteripakkerne kan tages ud til service/vedligeholdelse eller opbevaring. Rækkevidden angives til at være op til 90 kilometer (ifølge WMTC).
Der medfølger som standard en oplader med en opladningskapacitet på 0,9 kW til opladning via almindelige stikkontakter. Som ekstraudstyr fås også en oplader med højere effekt på 1,5 kW, så 11 kW-versionen kan oplades helt på ca. 3,5 time.
CE 02 har to køreindstillinger som standard: “Flow” skal være den optimale indstilling til cruising i bytrafik, mens “Surf” er udviklet til at give en dynamisk køreoplevelse. Derudover fås kørselstilstanden “Flash”, som er en endnu mere sporty og dynamisk tilføjelse – enten som en del af Highline-udstyret eller som originalt BMW Motorrad-tilbehør.
Et 3,5-tommers display informerer føreren om hastighed, batteristatus med mere, og via USB-C-porten er det muligt at oplade sin smartphone.
Pris og tilgængelighed
Begge versioner af BMW CE 02 forventes at kunne fås fra foråret 2024, og priserne starter ved 67.100 kroner for 4 kW-versionen og 75.000 kroner for 11 kW-versionen. Det er allerede fra i dag muligt at forudbestille et eksemplar.