TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

CES 2025: Segway lancerer endelig elektriske cykler

Den skøre Xyber og den mere normale Xafari, men også opdaterede el-løbehjul.

Af / 08/01/2025 - 16:00
CES 2025: Segway lancerer endelig elektriske cykler

I de senere år har Segway, bortset fra robotplæneklippere, været mest kendt for elektriske løbehjul. Men nu er de endelig på vej med elcykler, som vi håber også kommer til Europa.

Den første er Segway Xyber, som mere ligner en motocross-motorcykel end en cykel. Med et dobbelt 2.880 Wh batteri har den en rækkevidde på 180 kilometer. Den er udstyret med 20-tommers dæk, solid affjedring og hydrauliske skivebremser. Den har tre tilstande, Eco, Sport og Race, hvor sidstnævnte lover at tage dig fra 0-30 km/t på 2,7 sekunder! Desværre betyder kraften, at den ikke er lovlig på offentlige veje. Det siges dog, at der kommer en mere fornuftig model senere på året. Prisen er 3.000 dollars, men spørgsmålet er, om den kommer til Europa.

Segway Xyber and Xafari ebikes 7
(Segway Xyber)

En mere klassisk bycykel er Segway Xafari med et batteri på 936 Wh og en rækkevidde på 142 kilometer. Den er udstyret med 26-tommers dæk og når 30 km/t på 5,2 sekunder. Begge cykler har smarte funktioner som automatisk låsning, når du forlader dem, og automatisk lys, blinklys og bremselys. De tilpasser sig naturligt til rytterens indsats og vejens hældning og synkroniserer sundhedsdata med iPhone- og Android-mobiler. Pris 2.400 dollars, men selv her er der kun tale om en amerikansk lancering.

Segway Xyber and Xafari ebikes 8
Segway Xafari

Det står dog klart, at Segways tredje generation af elektriske løbehjul er på vej til Europa.

GT3 Pro Lifestyle picture KV red title main
(Foto: Segway)

Først ud er den nye GT3-serie, som består af den vanvittige Segway GT3 Pro, der lover at accelerere til 48 km/t på 3,9 sekunder og have en tophastighed på 80 km/t! Næppe lovligt i Skandinavien. Den almindelige Segway GT3 D har en mere rolig motor med en tophastighed på 20 km/t og en rækkevidde på 84 km. Den har støddæmpning, skivebremser og smarte funktioner, herunder navigation. Den kommer på markedet i første kvartal, mens Pro må vente til andet kvartal.

Annonce
Ninebot MAX G3 ED Lifestyle picture KV with bold title
(Foto: Segway)

Ninebot-serien får en ny topmodel med Segway Ninebot G3 D, hvor de lægger vægt på komforten takket være de 11 tommer store hjul og affjedringen. Den har også en længere rækkevidde på 80 km, bedre acceleration og bedre forlygter. Den har også smarte funktioner som navigation, men kan også spores ved hjælp af Apples Find My-netværk. Den kommer på markedet i andet kvartal.

Ninebot F3 D Lifestyle picture couple drinking coffee scaled
Segway Ninebot F3 D

Vi får også Segway Ninebot F3 D og Ninebot F3 Pro D at se, efterfølgerne til Ninebot F2 D, som vi kårede til årets bedste. De har en bedre rækkevidde på 60 km, og Segway lægger vægt på komforten med støddæmpere, større fodplade og forbedret stabilitet. De har også smarte funktioner som automatisk låsning, navigation og Apple Find My-tracking. De vil blive lanceret i andet kvartal.

Segway CES eKickScooters reveal Launch D version
(Foto: Segway)

Sidst på listen er Segway E3 D og E3 D Pro. Disse modeller er mere sparsomt udstyret, og vi formoder, at de derfor er billigere. De har dog støddæmpere og stabilitetssystemer og er sammenklappelige. Segway siger, at de vil offentliggøre flere detaljer om dem senere, da de først kommer på markedet i tredje kvartal.

Læs også:

Segway-Ninebot KickScooter F2 D

Tung designperle med fordele og ulemper

Segway-Ninebot viser vejen, hvis du vil have effektiv batterikraft under fødderne. Det gode og solide design sættes dog på prøve, når KickScooter F2 D får lov at strække ud.

Læs hele testen
Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhedsredaktør. Jonas har arbejdet for Lyd & Billede siden 2007 og skriver om det meste, der kan kaldes bærbart, dvs. smartphones, trådløse højttalere og hovedtelefoner. Indimellem trænger hans tests sig ind på kollegernes områder – multirumslyd, hjemmebiograf og foto. Jonas startede sin karriere som tech-journalist på IDG og har skrevet for PC för Alla, Internetworld og det, der senere blev til M3.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sony er (næsten) klar med sin elbil

Kinesisk elbilproducent sigter mod stjernerne

Vildbasse af en femmer med 500 heste

Kia EV6 GT bliver endnu vildere

Første officielle billeder af Xiaomi YU7

Jaguars nye identitet forvirrer

Her er Xiaomis næste elbil

CarPlay 2: Sådan bliver fremtidens 'Apple-bil'

Hyundais nye kæmpe-SUV er klar

Klassisk Bentley veteranmodel vender tilbage som elbil

Er ny kinesisk elbil verdens hurtigste?

Suzuki og Toyota samarbejder om elektrisk SUV