Volkswagen har fokus rettet mod det vigtige familie- og pendlermarked med stationcar-versionen af ID.7. Med plads til op til 1.714 liter bagage og en rækkevidde på næsten 700 km (WLTP).
Målet er at kombinere rummelighed, god rækkevidde, hurtig opladning og komfort – alt sammen i et elektrisk format.
Med nedfældede bagsæder har bilen en bagagerumsvolumen på hele 1.714 liter. Med alle sæder i oprejst position er der stadig formidable 603 liters bagagerum, hvilket er 73 liter mere end coupé-versionen af samme model. Det er også mere end den mellemstore SUV ID.4 og Skoda Enyaq.
685 kilometer
Hvis du vælger den med den største batteripakke (den fås med 77 eller 86 kWh netto), opgiver Volkswagen en rækkevidde på op til 685 kilometer (WLTP), hvilket skulle betyde, at du også kan runde 600 kilometer ved normal kørsel. Til at begynde med er ID.7 Tourer kun baghjulstrukket, og det er helt sikkert, at den firehjulstrukne GTX-variant, som bliver lanceret senere, vil have en noget kortere rækkevidde.
Opladningseffekten er op til 175 kW, hvilket i praksis betyder, at du kan forvente at oplade fra 20 til 80 procent på under en halv time.
ID.7 Tourer kan snart bestilles
Volkswagen tager snart imod bestillinger på den nye elektriske stationcar. De første kunder kan forvente levering allerede til efteråret, oplyser importøren.
Prisen på Volkswagen ID.7 Tourer er ikke oplyst, men coupé-versionen starter ved omkring 450.000 kroner før ekstraudstyr, og vi forventer ikke, at prisforskellen bliver særlig stor.
Bilen kan bestilles “snart”, og de første produktionseksemplarer forlader samlebåndet allerede til efteråret. Om det betyder, at kunderne her i landet rent faktisk vil begynde at modtage deres biler på det tidspunkt, er endnu uvist.
Med bilen kommer Volkswagen i selskab med bl.a. NIO ET5 Touring og Opel Astra Sports Tourer Electric.
Mere info: volkswagen.dk