Ford har endnu en ny Mustang på vej. Men denne gang er det ikke en elektrisk variant, der er tale om – den her kører på gammeldags fossilt brændstof!
Mustang Mach 1 er den hidtil sejeste version af Fords ikoniske sportsvogn, som nu slippes løs på det europæiske marked. Med en toptrimmet 460 hk 5,0 liters V8 benzinmotor i aluminium er den specielt modificeret til endnu bedre ydelse.
Mustang Mach 1 har fået en række aerodynamiske forbedringer, såsom en unik front med et nyt, todelt kølergitter, et nyt nedre gitter og nye sideindtag, som sammen sørger for bedre ydelse og et endnu mere særegent udseende end de originale modeller.
Særlige finner leder luft til bremserne for at køle dem direkte, og 6-stempel Brembo-bremsekalibre bidrager til en bremselængde fra 100 til 0 km/t på under 32 meter.
Den nye Mustang Mach 1 kommer også med egne kørselstilstande, inklusive Sport og Track med TrackApps, hvor føreren kan måle acceleration og bruge Launch Control. Alt dette kan ses på det 12 tommer store, heldigitale instrumentbræt.
Som det sig hør og bør for en ægte muskelbil, kan Mustang Mach 1 bestilles med manuel gearkasse (TREMEC 3160 med rev-matching for sømløs nedgearing). Det er en sjældenhed her i 2021. Alternativt kan den udstyres med Fords egen 10-trins automatgearkasse. Vi ved godt, hvilken en vi ville vælge!
Bilstereo fra Bang & Olufsen
Mustang Mach 1 har Fords eget infotainment-system SYNC 3 om bord, bl.a. med understøttelse af Apple CarPlay og Android Auto.
Desuden er muskelbilen udstyret med et Bang & Olufsen lydanlæg, der består af 12 højttalere, inklusive en subwoofer i bagagerummet, og omkring 1000 watt forstærkerkraft. Det kræver nok også et anlæg med muskler at overdøve den vilde V8’er!
Kommer til Norden i juni
De første leverancer af den nye Mustang Mach 1 her i Norden sker i juni måned. Vejledende pris er 933.805 kroner plus leveringsomkostninger.