Denne kompakte crossover har været en succes siden debuten for tre år siden. En høj siddeposition, masser af plads, og et bagagerum, der er større end det i Polestar 2, har lokket over 700.000 købere til Peugeot E-2008.
Alene i elbil-landet Norge har den solgt over 7.000 eksemplarer. Det er cirka 10 procent af hele produktionen af elbil-varianten.
Som nu bliver fornyet både indvendigt og udvendigt.
Udvendigt er der nye LED-baglygter og omdesignet lys, mere fremtrædende lister, og en ny hvid farve kaldet Okenite, som har et strejf af blåt i sig. Du kan også vælge 16-, 17- og 18-tommer fælge med et helt nyt design.
Men de vigtigste forbedringer kan findes indvendigt.
Længere rækkevidde
Et større batteri på 54 kWt øger rækkevidden fra 345 til 406 kilometer, ifølge WLTP-normen. Det er rigtig godt for en kompakt crossover i B-segmentet. Den indbyggede oplader er på 7,4 kW, men du kan også vælge en på 11 kW. Den hurtiglader med op til 100 kW, og det giver en estimeret opladningstid fra 20 til 80 procent på 30 minutter.
Der er også en ny elmotor med 156 hk, som gør bilen mere tjep end tidligere, og der er flere ændringer indeni.
Over the air-opdateringer
Bilens infotainmentsystem – Peugeot i-Connect – er blevet opgraderet med en 10 tommer skærm i midterkonsollen – med 3D-display på GT-versionerne, hvor du styrer musik, telefon og navigation, men knapperne under skærmen er heldigvis også bevaret.
i-Connect understøtter både Apple CarPlay og Android Auto, og i versionerne med i-Connect Advanced får du også navigation fra TomTom-GPS med over-the-air-opdateringer (OTA).
MyPeugeot
MyPeugeot app’en får også nye funktioner. Blandt andet et digitalt servicehæfte, og en kørerute med eller uden ladestop kan indtastes i app’en, og overføres til bilen automatisk inden afgang. Opladeren til mobiltelefonen har tredoblet ladeeffekten til 15 watt.
Den nye Peugeot E-2008 SUV er ude hos forhandlerne i enten august eller september i år.