I efteråret 2022 blev Peugeot 408 lanceret som hybrid, plug-in-hybrid og med benzinmotor, og nu kommer den også med en fuldt elektrisk drivlinje, og dermed tilbyder Peugeot nu eldrift over hele linjen.
Peugeot E-408 er udstyret med varmepumpe som standard samt opvarmet rat og sæder. Det regenerative bremsesystem sender energi tilbage til batteriet ved nedbremsning, og niveauet af energireturnering kan vælges i tre forskellige indstillinger. Der er også tre forskellige køretilstande – Normal, Sport og Eco.
Indvendigt har E-408 den nyeste version af førermiljøet Peugeot i-Cockpit (som har været en del af Peugeots modeller i over et årti), hvilket betyder to skærme – en til førerinformation og en central touchskærm. En smartphone kan spejles og forbindes til bilen, og via Peugeots app kan man fjernovervåge elbilens funktioner, f.eks. opladning og rækkevidde, via mobiltelefonen.
Peugeot E-408 – specifikationer
- Elmotor: 157 kW (210 hestekræfter) med et drejningsmoment på 345 Nm
- Batteri: 58,2 kWh
- Rækkevidde: Op til 453 kilometer
- Gennemsnitligt forbrug: 15,2 kWh / 100 km
- Opladning: Maks. 120 kW betyder fra 20-80 procent på ca. 30 minutter
- Mål: Længden er 4,69 m og akselafstanden er 2,79 m
Pris og tilgængelighed
Hvad Peugeot E-408 kommer til at koste, og hvornår den bliver leveret, vides ikke i skrivende stund, men at dømme ud fra billederne oplades bilen i højre side – hvilket er logisk i lande med højrekørsel (noget mange elbilproducenter tilsyneladende ikke har indset).