Sådan vil Volkswagen have, at vi skal forestille os næste års Volkswagen ID.3. Den nye udgave af ID.3 kan bestilles allerede fra 8. december. Den nuværende ID.3 var den første på den elektriske MEB-plattformen, som hidtil tæller i alt en halv million ID.-biler. Ifølge Volkswagen.
2023-modellen af ID.3 kommer bare tre år efter den første, og her er det ikke bare designet, som får en overhaling.
Endnu er alle detaljerne ikke offentliggjort, men Volkswagen lover, at den nye ID.3 får opgraderet infotainment med 12-tommers skærm i midten og nyeste software med OTA-opdatering, altså opgraderinger over nettet, og formentlig trykknapper i stedet for de udskældte touch-paneler, som kun undtagelsesvist fungerer efter hensigten.
Hvis man skal forholde sig til tegningerne, Volkswagen har offentliggjort af den nye ID.3, er det ikke bare indvendig, bilen har gennemgået synlige designændringer. Udvendig er fronten og motorhjelmen redesignet, hvilket giver bilen et mere sporty udtryk. En stålfarvet taglinje tyder på, at den får skjulte stålskinner langs taglinjerne, som ender i en sortlakkert bagsmæk med redesignede baglygter.
Bilen får også opdateret køreassistenten – Park Assist Plus – med bl.a. hukommelse, hvor bilen for eksempel kan bakke tilbage i en garage eller på en ofte brugt parkeringsplads, hvor det kan være trangt at eller kringlet at manøvrere.
ID.3 får også plug & charge, hvor man bare skal koble bilen til laderen for trække udgifterne til opladningen fra brugerkontoen.
Det forlyder desuden, at ID.3 vil blive lanceret i en mere sporty GTX-utgave, som det allerede er tilfældet med ID.4 og ID.5, men dog ikke med firehjulstræk.
Volkswagen planlægger produktionen af ID.3 på fabrikker i Zwickau og Dresden, men også i Wolfsburg senere i 2023, og de første biler vil kunne leveres i løbet af tredje kvartal 2023.
Volkswagen ID.3 1st Max
Lovende bil uden “must have”-følelse
Volkswagens elektriske fanebærer efter e-Golf har meget at bevise. ID.3 tilbyder meget godt, men er ikke fri for børnesygdomme.
Og prisen vil stige kraftigt iflg adskille auto medier startende ved €43300 for den billigste.
Om konceptbilen er et fremskridt og at den kommer til at se sådan ud…. Lad os se. Den oprindelige ID3 så også anderledes i konceptstadiet.
Kan der monteres anhænger træk.
Hei, det kan man nok ikke. På ID.3 kan man derimot montere et feste som ligner et anhænger trek, men det kam maksimalt ta 75 kg last. For eksempel tre sykler.
Det med faste knapper i stedet for touch er et ønske fra den nye chef om at VW skal gå baglæns. Det betyder desværre at hele softwaren skal redesignes og det vil sikkert gå ud over nuværende ejere at ALLE ID ejere. Så lad os nu se hvad han kan få igennem….