Streamingtjenesterne længes nok tilbage til pandemiens ekstraordinære tilstand med lukkede biografer, ingen kulturtilbud, social distancering, hjemmekontor og lockdown.
Mange sektorer i erhvervslivet (især rejser og turisme) gennemgik 2-3 meget hårde år under coronapandemien, men streamingtjenesterne oplevede alle et sandt abonnementsboom, da folk over hele verden blev “låst inde” bag hjemmets fire vægge.
I takt med abonnementsvæksten øgede streaminggiganterne (som Netflix, Disney+, HBO Nordic, Prime Video, Viaplay og Apple TV+) den interne indholdsproduktion, og budgetdisciplinen var ret løs.
Fokus var på at få så mange nye abonnenter som muligt på bekostning af konkurrenterne.
Men som vi alle ved, varer en pandemi (heldigvis) ikke evigt. Og siden sommeren sidste år har streaminggiganterne kæmpet for at fastholde antallet af abonnenter, skåret ned på indholdsproduktionen og endda lanceret nye reklamebaserede abonnementer.
Så sent som i midten af august annoncerede Disney+ et fald på over 10 millioner abonnenter i sidste kvartal samt blodrøde tal i regnskabet, hvorefter den administrerende direktør (Bob Iger) annoncerede kraftige omkostningsbesparelser, lanceringen af reklamebaserede abonnementer, blokeringer for deling af adgangskoder og en solid stigning i den månedlige pris.
Nu er de klar over, at de måske er gået for vidt – for i denne uge annoncerede Disney+ et tidsbegrænset prisdump.
Fra den 6.-20. september kan du bestille et månedligt abonnement på Disney+ for kun £19 (en rabat på 75%).
Tilbuddet gælder for både nye og tilbagevendende kunder.
Specialprisen gælder i 3 måneder, hvorefter det er op til den normale månedspris.
Læs mere om tilbuddet her!