TESTS Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Nyhed

Netflix øger priserne: Ingen planer om reklame-abonnement

Netflix kommer til at suge lidt mere ud af din konto hver måned.

Skrevet af / 04/10/2024 - 09:30
Netflix øger priserne: Ingen planer om reklame-abonnement

Nu er det officielt: Netflix øger prisen på alle abonnementer i Danmark. Det billigste abonnement øges med 10 kroner om måneden, mens det dyreste øges med 20 kroner.

“Vi tilbyder en række forskellige abonnementer for at imødekomme en bred vifte af behov, og i takt med at vi løbende leverer mere værdi til vores medlemmer, beder vi dem indimellem om at betale lidt mere”, siger Netflix i en udtalelse.

Sådan bliver prisændringerne

Basisabonnementet har hidtil kostet 79 kroner. Nu øges prisen til 89 kroner. Med dette abonnement kan du kun bruge streamingtjenesten med én enhed, og streamingkvaliteten er begrænset til 720p.

For at kunne streame med to enheder samtidig i Full HD 1.080p, har du hidtil skullet betale 114 kroner om måneden, men nu koster det såkaldte Standard-abonnement 129 kroner.

Premium-abonnementet kan du bruge fire enheder samtidig, med 4K-opløsning og HDR, det har tidligere kostet 149 kroner om måneden. Denne pris stiger nu til 169 kroner.

Annonce

Prisjusteringerne vil både gælde for nye og eksisterende abonnenter, som vil blive varslet om prisændringen pr. mail i løbet af de kommende uger. De opdaterede priser vises nu også på Netflix’ hjemmeside under Abonnement og priser.

Ingen planer om Netflix med reklame i Norden

Netflix har ingen umiddelbare planer om at tilbyde et billigere abonnement med reklame i Norden. Det fortalte Netflix-COO Greg Peters ved et pressemøde i Stockholm sidste uge, hvor den amerikanske streaming-gigant præsenterede en række nordiske serie- og filmnyheder.

Netflix’ pressekonference i Stockholm den 26. september 2024: Greg Peters, CO-CEO, og Jenny S. Björk, VP, nordisk indhold (Foto: Lyd & Billede / Tor Aavatsmark)

Streamingtjenesten tilbyder allerede i dag et billigere, delvist reklamefinansieret abonnement i dele af verden, denne løsning blev lanceret i 2022. Med dette abonnement afbrydes streamingen af en 5 minutters reklamepause hver time. Noget af indholdet er imidlertid helt uden annoncer, og nye højprofilerede film har kun reklame i starten.

Nye Netflix-kunder ser ud til at synes om det annoncebaserede abonnement: Faktisk vælger over 40 procent af de nye brugere Netflix med reklame, der hvor det er tilgængeligt. I Norden ser man tydeligvis ikke det samme behov, selv om konkurrenten Disney for nylig indførte abonnementet “Disney+ Standard med reklame” til 49 kroner pr. måned.

Læs også Nu indtager reklamerne Disney+! Fra i dag kan du streame dine favoritserier og -film på Disney+ - med reklamepauser.
Læs også Flere romantiske juleforviklinger i vente Netflix puster nyt liv i en af sine mest succesfulde nordiske seriesatsninger.
Læs også Laksekaos i rigmandsverdenen Fra skaberne af seriesuccesen Lilyhammer kommer nu en Netflix-serie om norske laksebaroner.

Audun Hage
(f. 1981): Redaktionschef. Audun blev ansat som journalist på Lyd & Billede i 2004 og har spillet en aktiv rolle i udviklingen af Lyd & Billede som magasin og website. Audun er ekstremt kvalitetsbevidst og kendt for sine kræsne ører og sit skarpe blik. Som redaktionschef holder han et vågent øje med alt, hvad journalisterne skriver. Han er også ansvarlig for Lyd & Billedes TV-tests.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Bag kulisserne!

Kidman + Curtis!

Flere romantiske juleforviklinger i vente

Slut med gratis deling af Disney+

Richard Madden i Jo Nesbø-thriller!

Følelserne slippes løs på Disney+

Yellowstone-skaber klar med ny trailer

And the Emmy goes to...

Se ny CITADEL-trailer!

Is There Anybody Alive Out There?

Alt fra "Laksedronninger" til prinsesser dukkede op på den røde løber!

Se Sydney Sweeney i Sydney!

Scroll to Top