Gaming er blevet en folkesport – men kan man ligefrem gå så langt som at kalde gaming-grej for modegenstande?
Razer omtaler konsekvent sig selv som et “livsstilsbrand for gamere,” hvilket godt kan føre til løftede, gråsprængte øjenbryn på redaktionen. For de er immervæk bare en producent af tilbehør til computerspil.
Måske er skepsisen kommet Razer for øre, for nu har de allieret sig med et mærke, der beviseligt er eksperter i mode-accessories: Italienske Dolce&Gabbana.
D&G har fået lov til at redesigne kendte Razer-produkter, og resultatet er en kollektion af udstyr og tøj i det design, der under alle omstændigheder må kaldes karakteristisk.
Det drejer sig om headsettet Razer Barracuda (artikelbilledet) og stolen Enki Pro (herunder). Begge har med gavmild hånd fået strøet D&G-logoet over sig. I 24 karat guld.
D&G har desuden lavet en serie T-shirts, hoodies og cargo pants i Razer/D&G-design. De kan købes på dolcegabbana.com.
Pris og tilgængelighed
Kollektionen dropper (hvilket vil sige, at tingene kommer til salg) d. 30. november. kl. 15 europæisk tid på Razers hjemmeside. Det er sjældent, vi er nødt til at specificere et klokkeslæt på tilgængeligheden af spiludstyr. Men kollektionen er lige så begrænset i antal, som den er ekslusiv. Der er i alt 1.337 hardwareenheder.
Dolce&Gabbana Razer Barracuda-headsettet koster €700, og Dolce&Gabbana Razer Enki Pro-gamingstolen koster €3.999.
Ja, det er prisen i Euro! Priserne på normaludgaverne er typisk omkring en femtedel. Men så bliver det uden D&G-logo i 24 karat guld.
Antal og pris på tøjet er ikke oplyst.