Man kan godt i en periode lukke øjnene for, at man har lavet et dårligt produkt, men man kan ikke benægte det i det uendelige. Og forudsigeligt nok forsvarede Sonos deres makværk af en app i et stykke tid, før de til sidst indrømmede, at den havde sine udfordringer. Nu indrømmer de, at den er så dårlig, at alle produktlanceringer skal udskydes, indtil problemerne med app’en er løst.
Administrerende direktør Patrick Spence indrømmede onsdag på en investorkonference i forbindelse med den seneste kvartalsrapport, at “… det gør så ondt at svigte kunderne på den måde, som vi har gjort med vores nye app.”
Sonos får tæv
Sonos har fået rumpen på komedie både i forummet på sin egen hjemmeside, på Reddit og på de sociale medier, for ikke at nævne i pressen, på grund af en elendig ny app. Produkter har ikke kunnet forbindes, playlister er forsvundet, og funktioner er blevet flyttet til ikke-intuitive steder. Og siden app’en blev lanceret i maj, er den stadig ikke blevet meget bedre.
“Informer venligst strategiske ledere om ikke at bruge ord som ‘modig’, når de retfærdiggør udsendelse af ufærdig software, som er afgørende for at kontrollere deres produkter. Det er slet og ret en fornærmelse,” siger en Reddit-bruger.
“Det er svært at fatte, at Sonos’ bestyrelse har godkendt en app-version, der udelukker Android 11-brugere,” siger en bruger på Sonos’ forum.
Undertegnede havde også problemer med at oprette forbindelse til Sonos Amp, da jeg testede den mod et andet produkt for bare et par dage siden. I sidste ende var jeg nødt til at bruge AirPlay.
Spence har indrømmet, at arbejdet med app’en gik for stærkt, og at hans ønske om at lancere den hurtigt gav bagslag for virksomheden.
“App-situationen har skabt modvind for salget af eksisterende produkter, og vi mener, at vi skal fokusere på at rette op på app’en før noget andet,” sagde Spence.
“Det betyder, at vi udskyder de to store produktlanceringer, vi havde planlagt for fjerde kvartal, indtil app-oplevelsen lever op til det kvalitetsniveau, som vi, vores kunder og vores partnere forventer af Sonos.”
Flagskibs-soundbar sandsynligvis blandt produkterne
Et af de udskudte produkter er formentlig en ny flagskibs-soundbar med kodenavnet ‘Lasso’, som skal være en opgradering af den nuværende Arc-model. Ifølge rygterne vil den nye soundbar bl.a. levere betydeligt bedre bas end Arc.
Sonos har lovet opdateringer af app’en hver anden uge fremover for at løse problemerne. Selskabet planlægger også kampagner for at formilde eksisterende kunder.
“Jeg helmer ikke, før vi har løst problemerne, og kunderne lovpriser Sonos igen,” understreger Spence.
Udskydelsen af produktlanceringerne vil reducere virksomhedens salgsudsigter for fjerde kvartal, men Spence mener, at det vil danne grundlag for større succes på mellemlangt og langt sigt.
Kilder:
3 kommentarer til “Nye Sonos-produkter må vente til app’en er fikset”
Skriv din kommentar
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer
Jeg har et one sl stereo setup i køkkenet, som er begyndt at falde ud, eller slet ikke danne forbindelse, også uafhængigt af hinanden. Jeg har prøvet at resette, men det sker fortsat. Mon det kan have noget med appen at gøre? Vi bruger iPhone. Jeg hører gerne kommentarer fra L&B venner.
Jeg har ikke læst alle de kommentarer som florerer på nettet
Ja. Jeg har selv samme udfordring.
Udfald på højtalere som er parret i stereo eller med en subwoofer er et af de meget kendte problemer ved den nye software.
Softwaren omhandler nemlig ikke kun appen, men også de opdateringer som der er sket på selve højttalerne, for at understøtte den nye app.
Jeg har en også Sonos Port til min forstærker, som forsvinder fra min oversigt i appen, i tide og utide.
Jeg har også andre problemer, så som at højttalerne skruer volumen med på nul hver nat, så den grønne “mute” diode lyser hele tiden.
Derudover har jeg problemer med at man ofte skal åbne og lukke appen flere gange for a få forbindelse til sit system.
Jeg har læst deres forum igennem, og kan se at det hele er kendte problemer, som Sonos lover at udbedre.
Der er anmeldt flere hundrede forskellige fejl på Sonos forum.
Det er helt godnat at Sonos ikke har fået testet en Beta version af den nye app, for en mindre kreds af brugere, inden den er rullet ud til alle brugere.
Tak for dine kommentarer, som jo bekræfter min mistanke. I øvrigt oplever jeg også nogle gange at jeg ikke kan justere lydstyrke.