TESTS Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Nyhed

Sonos’ CEO indrømmer katastrofal app-opdatering

Efter vrede klager indrømmer Sonos nu, at det gik galt, og fortæller os, hvad vi skal gøre ved det.

Skrevet af / 26/07/2024 - 11:45
Sonos’ CEO indrømmer katastrofal app-opdatering

I begyndelsen af maj sendte Sonos en opdatering af sin app ud. Tanken var, at den skulle være mere moderne, lettere at tilpasse og bruge. Men det varede ikke længe, før det begyndte at vælte ind med vrede indlæg på steder som Sonos-forummet på Reddit. Det viste sig, at Sonos havde fjernet masser af funktioner, bortset fra den detalje, at appen for mange slet ikke fungerede.

Læs også - Den nye Sonos-app er elendig Sonos, kongen af trådløse højttalere, udgav for nylig en større opdatering af sin mobilapp. Den er ikke faldet i god jord.

Hvis Sonos hurtigt havde undskyldt og rullet den tidligere version tilbage, ville alt have været godt. Men i stedet forsvarede de sig og sagde, at de “var nødt til at tage et modigt skridt” for at få en fremtidssikret app. Siden da er der udgivet små opdateringer for at rette de mest katastrofale fejl. Men brugerne er fortsat vrede, og mange har solgt deres systemer og skiftet til andre mærker.

Endelig har Sonos’ CEO Patrick Spence sendt en e-mail til registrerede brugere. Ganske vist var de første par e-mails tomme, hvilket gav anledning til ironiske kommentarer om, at “Sonos ikke engang kan sende en ordentlig e-mail”. Der er også blevet offentliggjort et åbent brev med titlen “Update on the Sonos app from Patrick“, hvor den administrerende direktør undskylder for første gang i tre måneder og indrømmer, at opdateringen gik galt. Han skitserer Sonos’ plan for opdateringer i de kommende måneder:

Patrick Spence, Sonos. (Foto: Jonas Ekelund, L&B)

July and August:

  • Improving the stability when adding new products
  • Implementing Music Library configuration, browse, search, and play

August and September:

  • Improving Volume responsiveness
  • User interface improvements based on customer feedback
  • Improving overall system stability and error handling

September:

  • Improving Alarm consistency and reliability

September and October:

  • Restoring edit mode for Playlists and the Queue
  • Improving functionality in settings

Hele sagen har været præget af Sonos’ tonedøve kommunikation og er en komplet PR-katastrofe. Lad os håbe, at de har lært af dette og vigtigheden af at teste opdateringer i små grupper, før de frigiver dem offentligt.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhedsredaktør. Jonas har arbejdet for Lyd & Billede siden 2007 og skriver om det meste, der kan kaldes bærbart, dvs. smartphones, trådløse højttalere og hovedtelefoner. Indimellem trænger hans tests sig ind på kollegernes områder – multirumslyd, hjemmebiograf og foto. Jonas startede sin karriere som tech-journalist på IDG og har skrevet for PC för Alla, Internetworld og det, der senere blev til M3.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre med LB+

Nyhed

LB+ Total uge

Fuld adgang til alt indhold i en uge

LB+ Total måned

Fuld adgang til alt indhold i en måned

LB+ Total 12 måneder

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder

25,- / for 1 uge
49,- / for 30 dage
93.25,- / mnd
Med et abonnement får du også:
  • Adgang til mere end 7.500 produkttests!
  • Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
  • Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
  • L&B TechCast – en podcast fra L&B
  • Deaktivering af annoncer
Vi har ingen bindingsperiode, du kan sige abonnementet op, når du vil.

Bedre lyd og længere spilletid

Ny guldstandard fra Monitor Audio

Sonos overvejer en kovending

Kraftfuld højttaler til stereo og hjemmebiograf

Sonus faber genopliver en gammel favorit

Passive eller aktive højttalere?

Sonos undskylder for app-opdatering

Mænd vil have BAS!

Overraskende billig high-end

Pillen der virker på humøret

Legendarisk guitarorstærker får nyt liv

Boom for evigt

Scroll to Top