I begyndelsen af maj sendte Sonos en opdatering af sin app ud. Tanken var, at den skulle være mere moderne, lettere at tilpasse og bruge. Men det varede ikke længe, før det begyndte at vælte ind med vrede indlæg på steder som Sonos-forummet på Reddit. Det viste sig, at Sonos havde fjernet masser af funktioner, bortset fra den detalje, at appen for mange slet ikke fungerede.
Hvis Sonos hurtigt havde undskyldt og rullet den tidligere version tilbage, ville alt have været godt. Men i stedet forsvarede de sig og sagde, at de “var nødt til at tage et modigt skridt” for at få en fremtidssikret app. Siden da er der udgivet små opdateringer for at rette de mest katastrofale fejl. Men brugerne er fortsat vrede, og mange har solgt deres systemer og skiftet til andre mærker.
We’ve heard your concerns about the app update launched on May 7 and appreciate your patience as we make improvements. Please read the letter from our CEO about our progress and commitment to delivering the Sonos experience you expect and deserve: https://t.co/7Y767JBEAc
— Sonos (@Sonos) July 25, 2024
Endelig har Sonos’ CEO Patrick Spence sendt en e-mail til registrerede brugere. Ganske vist var de første par e-mails tomme, hvilket gav anledning til ironiske kommentarer om, at “Sonos ikke engang kan sende en ordentlig e-mail”. Der er også blevet offentliggjort et åbent brev med titlen “Update on the Sonos app from Patrick“, hvor den administrerende direktør undskylder for første gang i tre måneder og indrømmer, at opdateringen gik galt. Han skitserer Sonos’ plan for opdateringer i de kommende måneder:
July and August:
- Improving the stability when adding new products
- Implementing Music Library configuration, browse, search, and play
August and September:
- Improving Volume responsiveness
- User interface improvements based on customer feedback
- Improving overall system stability and error handling
September:
- Improving Alarm consistency and reliability
September and October:
- Restoring edit mode for Playlists and the Queue
- Improving functionality in settings
Hele sagen har været præget af Sonos’ tonedøve kommunikation og er en komplet PR-katastrofe. Lad os håbe, at de har lært af dette og vigtigheden af at teste opdateringer i små grupper, før de frigiver dem offentligt.
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer