Selv om startskuddet til årets CES-messe, der i coronaens navn ikke foregår i Las Vegas, men på nettet, først går på mandag, har Harman allerede løftet sløret for sine nyheder.
JBL har haft succes som hovedtelefonmærke, og nu udvides sortimentet med en serie af hovedtelefoner, kaldet Tour, der skulle være målrettet mod forretningsfolk. Ud fra beskrivelsen i pressemeddelelsen handler det om, at de nye modeller har avanceret støjreduktion, stemmestyring og luksuskvalitet. Altså det, som vi også ville kalde premium støjreducerende hovedtelefoner.
JBL Tour One (artikelbilledet) er over-ear-hovedtelefoner, imens JBL Tour Pro+ er true wireless in-ear. Begge modeller har adaptiv støjreduktion, stemmestyring med Google Assistant og Amazon Alexa. Dette lyder alt sammen forholdsvis velkendt, men nyt er til gengæld “Smart Audio Mode,” hvor man kan tilpasse Bluetooth-forbindelsen til “normal lytning”, øge kvaliteten i “musiktilstand” eller se videoer, hvor læbernes synkronisering faktisk passer, takket være “videotilstand.”
JBL Tour ONE koster 1.850 kroner, mens JBL Tour Pro+ koster 1.250 kroner. Begge vil være tilgængelige i maj.
JBL Live-serien udvides med tre nye modeller. JBL Live PRO+, JBL Live 660NC og JBL Live 460NC.
JBL Live PRO+ er true wireless-hovedtelefoner med adaptiv støjreduktion med Smart Ambient,
så brugerne kan indgå i samtaler uden at fjerne hovedtelefonerne. De har IPX4-vandtæthed og trådløs Qi-opladning. JBL Live Pro+ koster 1.499 kroner, og kan købes fra april.
Over-ear-modellen JBL Live 600NC kan prale med op til 40 timers batteritid med adaptiv støjreduktion og 50 timer uden. JBL Live 660NC kan købes fra marts til 1.299 kroner.
Endelig er der on-ear-modellen JBL live 460NC, der, ligesom de øvrige, har adaptiv støjreduktion. Også den har op til 50 timers batteritid. Prisen bliver 800 kroner, og den kan købes fra marts, i farverne sort, blå, hvid og rose.
Alle de nye Live-hovedtelefoner har stemmestyring med Google Assistant og Amazon Alexa.