Verdens største messe for forbrugerelektronik, IFA, som finder sted hver sensommer i Berlin, måtte nøjes med et ekstremt nedskaleret og delvist digitalt arrangement i 2020.
Men i 2021 er IFA tilbage i sin traditionelle form i messehallerne ved Funkturm i Berlin, lover arrangørerne i en pressemeddelelse.
“Vi er overvældet af den ekstremt store opbakning fra vores partnere, som beviser branchens store interesse i at præsentere deres innovationer for IFAs globale mediepartnere live i Berlin,” siger Jens Heithecker, IFA Executive Director, i en pressemeddelelse.
En række udstillere har således allerede forsikret, at de vil være på plads til september, når dørene efter planen åbnes for den fysiske messe i perioden 3. til 7. september 2021.
Det drejer sig bl.a. om Blaupunkt, Hama, Miele, Schneider Electric og TP-Link.
“IFA er dette års innovationsmesse. Teknologiske innovationer er denne messes magnet: Vi har brug for dem, især i usikre tider, fordi det nu gælder om at blive stærkere, mere konkurrencedygtige og mere effektive. Derfor ser vi frem til fysisk at møde vores kunder og partnere igen i år i Berlin,” siger Bernd Rützler, Executive Vice President Corporate Marketing & Brand Management, fra firmaet Alfred Kärcher SE & Co. KG.
Pressmeddelelsen fra IFA fortæller dog ikke noget om, hvorvidt de største firmaer i branchen – som LG, Panasonic, Samsung og Sony – planlægger at deltage på dette års messe.