LG indledte sin pressekonference på CES med at tale om “Internet of things”, og om hvordan hjemmeelektronik og mobiler, så vel som hvidevarer og køretøjer snakker mere og mere sammen digitalt. Smart-ure som LG G Watch R, og vaskemaskiner, som fortæller om kørslen af vaskeprogrammet (helt bogstaveligt) via din smartphone, er bare eksempler på, hvordan små og store apparater knyttes tættere sammen og snakker samme digitale sprog.
4K OLED
Spændende betragtninger om en nær fremtid. Men vi var dog i første række kommet for at høre mere om LG’s kommende OLED-lineup for 2015. LG vil lancere hele syv modeller i løbet af året, alle med OLED og 4K-opløsning. Før vi bliver alt for ivrige, skal vi dog huske på at sidste års 4K OLED-modeller blev kraftig forsinkede og videreføres i år. Årets nyheder består af både krumme og flade modeller, så man står friere til at vælge den facon, man foretrækker. Allerøverst troner en fleksibel model, hvor man på afstand kan justere kurven efter betragtningsafstanden.
Ud over disse kommer en række nye 4K-skærme med LED LCD-teknik, nogle af dem er “shinet op” med den allerede omtalte Quantum Dot-teknik. Vi glæder os til at besøge messestanden og se de nye tv’er i aktion.
Mere 4K-indhold fra Netflix
LG inviterede Greg Peters fra Netflix på scenen for at fortælle kort om deres fælles 4K HDR-satsning. Netflix vil lancere nyt og udvidet 4K-indhold i 2015 med forbedret billedkvalitet og kontrast gennem såkaldt High Dynamic Range, og LG er en af samarbejdspartnerne. Større dynamikområde betyder sortere sort, hvidere hvidt og flere nuancer. Det loves, at Netflix-serier som Marco Polo og House of Cards vil se bedre ud end nogen sinde! Vi antager, at det også vil kræve højere båndbredde, og ser frem til tjekke forskellen ud i praksis. Netflix kundgjorde også, at de i 2015 vil indføre et “Netflix approved” stempel, som gives til tv’er, som understøtter deres seneste nyskabelser.
Nyt webOS
Årets tv’er får også en ny version af webOS-styresystemet, kaldet webOS 2.0, som lover væsentlig forbedret hastighed og brugervenlighed. LG’s grafiske brugerflade var i forvejen en af de lækreste på markedet og let at bruge med sin Magic Remote pege-fjernbetjening. Men den har dog også haltet lidt hastighedsmæssigt, så det bliver spændende at opleve forbedringerne.
Bøjet mobil og trådløs lyd
LG løftede desuden sløret for sin nye G Flex 2 smartphone. LG’s nye flagskib er en buet model, hvor ideen er, at “telefonrøret” skal tilpasse sig mere efter den menneskelige hovedform og være mere komfortabel at ringe med.
LG er også optaget af trådløs lyd, og præsenterede sit nye Music Flow trådløse højttalersystem. Et forbedret multirumssystem, hvor man i lighed med flere aktører på markedet kan vælge forskellige størrelser til forskellige rum og brugsområder.
Vi ser frem til at fortælle mere om LG’s nye produkter i detaljer, når vi har besøgt deres messestand!
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer