Med tusindvis af udstillere, fordelt på 26 haller, flere af dem endda i tre etager, er kampen om opmærksomheden stor på IFA. Og er man ikke Sony, Samsung eller LG, som kan brøste sig med kæmpestande og stor forhåndsforventning fra publikum, så er det let at bliver overset i mængden.
Høj musik, potente biler og letpåklædte boothbabes er klassiske midler til at skaffe opmærksomhed. På Texets stand kunne man finde billige, og ganske interessante android-telefoner til især det russiske marked. Men det, som fik den største opmærksomhed var kombinationen af biler og kvinder samme sted.
Tyske Magnat trak opmærksomhed med masser af bas, masser af blåt lys og de største fælge, jeg har set skruet på en Chervrolet Camaro.
Hos Nilox, som laver actionkameraer og anden elektronik til udendørssport, mente man, at den bedste måde at demonstrere firmaets vandtætte MP3-spiller, var at slæbe et spa-bad ind på standen og sætte en bikini-babe til at demonstrere den. På messens tredje dag så hun nu ud til at kede sig bravt i bassinet.
House of Marley, som ejes af en af Bob Marleys sønner, og som tilbyder hovedtelefoner og bærbare musiksystemer i naturmaterialer, fik dog flest forespørgsler på et sæt meget usædvanlige højttalere. De var imidlertid slet ikke på programmet, da de var medbragt af den DJ, som leverede musik til standen.