Efter en lovende start tidligere på året er salget af Apple Vision Pro i USA nu faldet med op til 75%.
Apple formåede ikke at sælge 100.000 enheder i det første kvartal efter lanceringen, og prognoser for tredje kvartal estimerer kun omkring 19.000 solgte enheder i USA, mens det globale salg vil nå lige over 80.000 enheder. Det skriver erhvervsmediet Bloomberg, der citerer en ny rapport fra markedsanalysefirmaet IDC.
De første anmeldelser af Vision Pro roste teknologien, men påpegede samtidig, at prisen på 3.500 dollars var for høj, og at enheden var ubehagelig at bære over længere tid. Og der gik da heller ikke lang tid, efter Apple Vision Pro blev tilgængelig i de amerikanske butikker, før brugerne begyndte at returnere de futuristiske briller.
Succes for Vision Pro, uanset prisen, vil i sidste ende afhænge af de tilgængelige indholdsmuligheder. Når Apple udvider produktet til internationale markeder, er det afgørende, at der også er lokale indholdsmuligheder tilgængelige,” siger Francisco Jeronimo, Vice President hos IDC, ifølge Bloomberg.
Markedsanalytikerne fra IDC mener dog, at en billigere version af Vision Pro kan genoplive interessen næste år. IDC forventer, at denne version vil koste det halve og sandsynligvis rammer markedet i 2025.