To smartphones taler sammen, mens de nyder udsigten – en Apple iPhone og en Google Pixel. Og rollefordelingen er ikke til at misforstå. Den gamle iPhone beklager alle de ting, den ikke kan, og mindes bedre tider, hvor folk stod i kø i timevis for at købe den.
Imens forsøger den yngre og mere avancerede Google Pixel med funktioner som AI, 30x superzoom og skarpere billeder at trøste iPhone, indtil Apple-mobilen pludselig falder om. Den er løbet tør for batteri.
Det er i store træk indholdet i en af fem nye reklamer i en kampagne for Googles Pixel-mobiler. De andre reklamer handler bl.a. om Google Pixels indbyggede VPN og muligheden for at bruge en Pixel-mobil som trådløs oplader.
Googles kampagne har fået navnet #BestPhonesForever, og man kan se alle reklamerne på Googles YouTube-side.
Ironien er til at få øje på, for #BestPhonesForever-kampagnen følger direkte i fodsporene på en af de mest ikoniske og underholdende reklamekampagner nogensinde, nemlig ‘Get a Mac’.
Apples ‘Get a Mac’-reklamer blev vist i årene 2006 til 2009 og havde altid samme format. En afslappet, kreativ fyr præsenterer sig selv med ordene “Hello, I’m a Mac”, mens en kedelig mand med briller og klædt i jakkesæt og slips svarer “And I’m a PC.”
Efterfølgende har de to mænd forskellige samtaler (der blev produceret mere end 60 forskellige reklamer i serien), som sammenligner Mac og PC – og konklusionen er selvfølgelig hver gang, at Mac er langt mere smart og moderne end støvede, gammeldags Windows-PC’er.
En telefon kan ikke løbe tør for batteri. Håber der menes at den mangler strøm 😉