Kampen om mobiltelefonkunderne har længe stået mellem Samsung og Apple. I årevis har den amerikanske virksomhed haft flere tilfredse kunder end den sydkoreanske. Men i den seneste undersøgelse fra produktanbefalingssiden PerfectRec er tallene for første gang byttet rundt.
Så længe man har ført statistik, har iPhone altid ligget i top og Galaxy S-serien 10-12 procent lavere i kundetilfredshed. Men i år er topkaraktererne for Galaxy S24 pludselig steget med utrolige 16 procent, og Galaxy S24 Ultra er steget med 6 procent sammenlignet med sidste års S23-serie. Samtidig er iPhone 15 faldet med én procent i forhold til iPhone 14, og Pro Max er dykket med 8 procent i forhold til sidste års model.
Virksomheden har støvsuget Google-anmeldelser for kundebedømmelser fra amerikanske forhandlere som Best Buy, Verizon og AT&T. Derefter har man set på, hvor stor en procentdel af kunderne, der giver en bestemt mobiltelefonmodel 5 ud af 5 stjerner. Deres statistik er baseret på 177.000 Galaxy S-anmeldelser siden 2020 og 140.000 iPhone-anmeldelser siden 2019. I denne undersøgelse er tallene dog kun baseret på nogle få tusinde anmeldelser af S24.
PerfectRec forbeholder sig retten til at ændre tallene, da tidlige iPhone-købere ofte er teknologientusiaster, som er mere kritiske end den gennemsnitlige kunde. Med tiden plejer anmeldelserne at blive bedre. De påpeger også, at Apple-kunder og Galaxy-kunder kan være forskellige kundegrupper, som opfører sig forskelligt.
Kilde: PerfectRec
Læs også:
Galaxy AI giver Samsung Galaxy S24-mobiler helt nye muligheder
Med kunstig intelligens kan Samsungs nye Galaxy-smartphones gøre ting, de aldrig har kunnet før. Få overblikket her.