Allerede i Oneplus-tiden havde Carl Pei en idé om at opbygge et stærkt community omkring brandet. Ved at engagere kunderne og få dem til at føle sig involveret, opbygger man en loyal kundekreds. Ideen lever videre i hans nye brand Nothing. I foråret udskrev de en konkurrence om at designe en specialmodel af Phone 2(a) Plus. Den er nu klar og kommer snart i handelen i et meget begrænset oplag.
Første fase handlede om at designe hardwaren, og den blev vundet af Astrid Vanhuyse og Kenta Akasaki, som havde en idé til et selvlysende design inspireret af ildfluer. Det er ganske enkelt selvlysende farve, der oplades af sollys og ikke bruger batteri.
Anden fase handlede om nye baggrundsbilleder, der skulle matche designet, og den blev vundet af Andrés Mateos.
Tredje fase gik ud på at designe emballagen, og her var Ian Henry Simmonds den mest succesfulde.
Fjerde og sidste fase drejede sig om at finde på en markedsføringskampagne. Sonya Palma vandt med sit slogan »Find your light. Capture your light.”
Den gode nyhed er, at modellen vil blive solgt globalt og koster 449 euro. Den dårlige nyhed er, at der kun findes 1.000 eksemplarer, og at mange af dem er reserveret til konkurrencedeltagerne i kampagnen. De resterende kan vi kæmpe om ved at indsende en interessetilkendegivelse til Nothing.