Vi skriver ikke så meget om vore konkurrenter i magasinbrancen. Ikke fordi vi har noget imod dem – jo flere blade, desto bedre – men fordi vi normalt hellere vi skrive om det, som vi ved mest om: Teknologi. For eksempel de mange nye streamingtjenester.
Her til morgen lancerede Aller, som udgiver ugeblade og magasiner, imidlertid selv en streamingtjeneste. På tjenesten Pling vil man fremover kunne streame magasiner og ugeblade på samme måde, som vi er blevet vant til bruge Netflix, HBO, Spotify og Tidal.

Recepten er den velkendte all-you-can-eat-model fra musik- og film-streamingtjenester: Betal en fast, månedlig pris, og få digital adgang til lige så meget indhold, som du orker.
Abonnenterne på Ping-tjenesten betaler 99 kroner om måneden for at få fuld adgang til 23 større og mindre titler, som kan læses på iOS- og Android-enheder.
De blade, som vil kunne streames, er magasinerne Antik & Auktion, Elle, Elle Decoration, Elle Streetstyle, Elle Trendbible, In, Mad!, Mad & Bolig, Mad & Bolig Gourmet, Isabellas, Psykologi, Q, CyclingPlanet, Femina Indret, Isabellas Countryliv, Maries Idéer, Move, Retro, Vi Unge, Vi Unge Posters, Vi Unge Teen Life, samt ugebladene Femina og Se og Hør.

“Vi kan se, at forbrugerne i stigende grad efterspørger større valgfrihed på magasiner og ugeblade. Ved at lancere vores egen magasin-streamingtjeneste i Danmark, håber vi på at være helt i front på dette marked, når det for alvor begynder at vokse,” siger magasindirektør hos Aller Media, Charlotte Riparbelli og fortsætter:
“Pling er ikke en erstatning for vores printudgivelser, men udover at styrke vores digitale tilstedeværelse vil vi også bruge pling til at indsamle nogle vigtige erfaringer om læseadfærd og forbrug. Det bliver f. eks. interessant at finde ud af, hvor meget og hvor mange udgivelser brugerne læser, når der er ubegrænset adgang til flere end 20 udgivelser.”