Mens taiwanske HTC igen har fået vind i sejlene senest med deres nye smartphone-satsning, HTC One, så har de haft noget sværere ved at finde det rette ben at stå på, når vi snakker markedsføring.
Og deres seneste tiltag er ikke meget nemmere at analysere, men har et stærkt Hollywood-navn i front. Med hjælp af selveste Iron Man, Robert Downey Jr. søsætter de en større reklamesatsning, der for alvor begynder på nettet og på tv den 15. august.
Under navnet HTChange vil en direktør-figur spillet af Downey Jr. joke om, hvad akronymet HTC står for. Det er alt lige fra ”Humongous Tinfoild Catamaran”, ”Hipster Troll Carwash” eller blot ”Hold This Cat”.
Der er i første omgang ikke fokus på selve funktionerne i HTCs telefoner, men det vil der komme på et senere punkt.
Selv oplyser reklamebureauet bag, at Robert Downey Jr. selv har været med til at skabe reklamerne, som vil fylde det meste af de sociale medier under hashtagget #HTChange inden for de næste par dage.
Om det så også kan sælge telefoner må tiden vise.
Denne nyhed bringer vi i samarbejde med TV2 Beep.