Synes du også, at der er for meget intetsigende, AI-generet indhold på din Facebook-væg? Bare vent, det bliver meget værre!
Meta, der ejer både Facebook og Instagram, planlægger i de kommende år nemlig at implementere et stort antal kunstige brugerprofiler baseret på AI på tværs af deres platforme. Det siger selskabets vicepræsident for generativ AI, Connor Hayes, til Financial Times.
“Disse AI-karakterer vil i stigende grad blive en integreret del af vores platforme,” siger Hayes til avisen og uddyber, at målet er at gøre interaktionen med AI mere social og underholdende.
De kunstige profiler vil være udstyret med profilbilleder og biografier, og de vil have mulighed for både at producere og dele indhold på platformene.
Konkurrenten Snapchat har for nylig introduceret værktøjer, der giver brugerne mulighed for at skabe 3D-karakterer til augmented reality-oplevelser, mens TikTok er i gang med at teste et KI-drevet produktsystem ved navn Symphony.
Tidligere innovationschef hos Meta, Becky Owen, advarer dog om potentielle risici ved udviklingen, skriver det amerikanske erhvervsmedie.
Uden robuste sikkerhedsforanstaltninger risikerer platformene at forstærke falske narrativer,” siger Owen, der i dag arbejder som marketingekspert.
For at imødegå bekymringerne har Meta indført krav om, at alt AI-genereret indhold på deres platforme skal mærkes.
Læs videre med LB+
Nytårstilbud 2025 - 50% Rabat!
50% På LB+ Total i 12 måneder!
Prøv LB+ Total i 1 måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned for 49 kr
30% på LB+ Total i 6 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 6 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer