Burgere og tømmermænd hører sammen. Det ved vi, og det er en teori, der er afprøvet med grundige empiriske forsøg. Men hvor dårligt skal man have det dagen derpå for at gøre sig fortjent til en burger? Det har Burger King tilsyneladende fundet svaret på.
Burger King har nemlig introduceret Hangover Whopper – altså en udgave af deres Whopper-burger, specielt til dage som denne Nytårsdag. Og de ledsager den med en rabat til synligt tømmermændsramte kunder. Om man er tilstrækkeligt lidende til at fortjene en rabat, afgøres med Burger King mobil-app’en, der bruger kameraet til at analysere kundens ansigt. Jo hårdere ramt af gårsdagens synder, desto større rabat.
Det lyder som en dystopisk fremtidsfantasi fra et overvågningssamfund, der er hentet lige ud af George Orwells 1984 eller Terry Gilliams Brazil. Men det er virkelighed – selv om “Brazil” ikke var langt fra at passe. Det er nemlig kun brasilianske drukmåse, der kan få glæde af rabatten.
Hangover Whopper og den ansigtsscannende app er opfundet af raklamebureauet DM9. Det er uklart, hvor megen kunstig intellingens, der i virkeligheden er på spil i app’en (og den ægte kan ligeledes diskuteres). Men Burger King lover under alle omstændigheder, at de ikke opsamler data om kundernes ædruelighed til senere brug.
Kampagnen kører indtil 2. januar, så hvis du har fejret nytår i Brasilien og ikke føler dig frisk, kan du købe en Whopper med rabat.
Kilde: Gizmodo
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer