Ved hjælp af såkaldte deepfakes kan man sætte nye ansigter på personer i videooptagelser. Takket være computerkraft og kunstig intelligens kan man for eksempel lægge politikere ord i munden, som de aldrig ville have sagt i virkeligheden. Mulighederne for misbrug og manipulation er uendelige!
Filmselskabet Warner Bros. har heldigvis fundet en mere uskadelig anvendelse af dommedagsteknologien. De bruger deepfakes som reklamestunt for deres nye film, “Reminescence”.
Reminescence er et science fiction-detektivdrama i film noir-stil med Hugh Jackman i hovedrollen som privatdetektiven Nick Bannister. Bannister bruger hologrammer til at hjælpe sine klienter med at genkalde minder.
Nok så interessant er dog personen i birollen. For det er dig selv. I hvert fald i den udgave af traileren, som man kan finde på filmens hjemmeside. Her man man uploade et foto – for sekunder senere at se sit eget ansigt i deepfake-animeret udgave i traileren. Det er lige dele fascinerende og creepy!
Man kan downloade den 35 sekunder lange film i MP4-format – så man har et minde om sin korte filmkarriere.
(Artikelfoto: Warner Bros.)
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer