TESTS Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

B&O i kamp mod Apple på fladskærme

Fladskærmsproducenterne vil ikke ende som Nokia og gør nu fælles front mod Apple. Danske B&O er nu også med i alliancen, der skal give kunderne en samlet app-platform.

Af / 14/09/2012 - 12:34
B&O i kamp mod Apple på fladskærme

Apple har knap lagt iPhone 5-lanceringen bag sig før næste slag skal stå. Alle selskaber har en smule sund frygt for massive Apple og ved, hvordan selskabet tog kontrollen over et mobilmarkedet, som ellers Nokia sad solidt på. Ligeledes dominerer Apple hele tablet-markedet, selv om der havde været tablet-computere længe før Apple lancerede den første iPad.

Og med de seneste udmeldinger om at Apple med stor sandsynlighed vil kaste sig over tv-branchen næste gang med et såkaldt Smart TV, så er de eksisterende fladskærms-producenter i gang med at ruste sig til kamp – heriblandt nu også danske B&O, skriver Business.dk.

Alliancen tæller i øjeblikket Toshiba, LG, TP Vision med deres Philips-skærme, Sharp, Loewe og nu også B&O. De vil gå sammen om en fælles platform og udarbejdelse af Smart TV, som er fladskærme med apps. Her er det muligt at tilgå nettet med disse apps og se eksempelvis Netflix, HBO, vejret eller spille spil.

Gennembrudet kan komme med HBO og Netflix
Den mest succesrige spiller på dét område er i øjeblikket Samsung, som med deres fladskærme har åbnet op for en ny verden af muligheder. Endnu er Smart TV som platform dog ikke slået helt igennem, men man kunne sagtens forestille sig, at den kommende lancering med HBO Nordic, Netflix, Youbio og de andre nemt kunne sætte gang i salget herhjemme, og på verdensplan er det blot et spørgsmål om tid.

Og for at kunderne får bedst muligheder vil den nye Smart TV-alliance, der blev annonceret tilbage i september sidste år på IFA-messen i Berlin, kunne tilbyde én platform som de derved også kan fokusere på at udvide med mange apps.

Annonce

Med udsigten til Apples indtog på markedet og deres succesrate samt udvikling på iTunes-fronten, hvor de længe har kunne tilbyde serier og film i USA, så kan det blive et tæt opløb, hvor vi som kunder forhåbentlig bliver de største vindere.

Denne nyhed bringer vi i samarbejde med TV 2 Beep.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre med LB+

Årets bedste tilbud

Fuld adgang til alt indhold i 4 uger for 4 kr

LB+ Total måned

Fuld adgang til alt indhold i 1 måned

LB+ Total 12 måneder

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder

4,- / for 4 uger
130,- / for 1 måned
108,- / mnd
Med et abonnement får du også:
  • Adgang til mere end 7.500 produkttests!
  • Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
  • Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
  • L&B TechCast – en podcast fra L&B
  • Deaktivering af annoncer
Vi har ingen bindingsperiode, du kan sige abonnementet op, når du vil.
Annonce

Black Week? Køb ikke et nyt TV, før du har læst dette

LG OLED T hædret af TIME Magazine

LG præsenterer ny målemetode for farveforskel

Gigantisk Samsung-TV ventes i 2025

Samsungs nye TV-funktion bruger generativ AI

Moderne kunst til The Frame

Prisrekord for et 100-tommer TV?

Philips fejrer 20 år med Ambilight og lancerer nyt flagskibs-TV

Ku' det friste med et "gennemsigtigt" OLED-TV?

Sony tager affære efter klager

I ramme alvor?

Store visioner fra Hisense