Kinesiske TCL Electronics har netop præsenteret sit globale salgsvolumen for 2022, og i den forbindelse fik vi også indblik i tallene for Norden.
Resultatet for smartskærme blev hele 23,78 millioner på verdensplan i 2022, og salget i fjerde kvartal var 32,2 procent højere end i samme periode året før.
Det øgede salg er allerstørst, når det gælder smartskærme på 65 tommer eller derover – her var tallet steget 75 procent globalt.
Den gennemsnitlige TV-størrelse på verdensplan var øget fra 45 til 48,4 tommer, hvilket viser, at folk ønsker sig større skærme verden over.
Kraftig vækst i Norden
I Norden opnåede TCL en 75 procent stigning i omsætningen i 2022, og når det gjaldt skærme på 65 tommer eller derover var omsætningsstigningen på 52 procent. Isoleret set steg omsætningen i 4. kvartal med hele 120 procent sammenlignet med samme periode året før, antagelig med god hjælp fra kampagneperioder som Black Week.
TCL har gjort sig bemærket med prisvenlige storskærme, og Lyd & Billede har bl.a. testet 98-tommeren 98C735 med godt resultat. Denne model koster for tiden ca. 27.000 kroner, hvilket er væsentligt mindre end andre skærme i tilsvarende størrelse.
“Disse fantastiske tal for Norden er meget opmuntrende for os, ikke mindst med tanke på den satsning og tydelige fokus, vi har haft på udvikling af store skærme med vores seneste QLED- og Mini LED-modeller. Flere og flere forbrugere vælger et større tv for at få en større oplevelse i hjemmet. Det er tydeligt, at vi har ramt plet her,” siger Johan Huss, Country Manager for TCL Nordics.
Læs videre med LB+
Black Week Tilbud
70% På LB+ Total i 12 måneder!
LB+ Total måned
Fuld adgang til alt indhold i 1 måned
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
- Adgang til mere end 7.500 produkttests!
- Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
- Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Deaktivering af annoncer